هفت قانون طلایی در یاد گیری زبان انگلیسی

برای به تحقق پیوستن این امر باید شیوه ی یادگیری زبان خود را عوض کنید. اولین کار ساده ایی که باید انجام دهید آن است که از هم اکنون از خواندن لغت های انگلیسی دست بکشید. بله،

از خواندن لغات انگلیسی دست بکشید.

درست است، کلمات را حفظ نکنید. کسانی که به زبان بومی صحبت می کنند هرگز تک تک کلمات را حفظ نمی کنند .آنها عبارت ها و اصطلاحات را به خاطر می سپارند.
در حقیقت وقتی عبارات را یاد می گیرید هم گرامر را یاد گرفته اید و هم کلمات را. .. آن هم به سادگی و به طور خودکار. و به این صورت سرعت یادگیری خود را چهار تا پنج برابر سریع تر کنید.
قانون اول به شما می آموزد که عبارات و اصطلاحات را بخوانید و مرور کنید، نه تک تک کلمات را.
هرگز یک کلمه منفرد را نخوانید و حفظ نکنید.

هرگاه یک کلمه جدید یاد گرفتید ، همیشه آن را با جمله ایی که در آن قرار گرفته یادداشت کنید.
همیشه وقتی مرور می کنید عبارات و کل جمله را مرور کنید نه تک تک لغات را.
 
قانون دوم
 قانون دوم می گوید که : هرگز گرامر نخوانید.
از خواندن قواعد دستور زبان و گرامر دست بکشید.

اگر می خواهید این شیوه یادگیری را در عمل به کار ببندید از هم اکنون خواندن گرامر زبان انگلیسی را متوقف کنید. تمام کتاب های دستور زبان و کتاب های درسی خود را کنار گذارید. قواعد دستوری به شما یاد می دهند که درباره انگلیسی فکر کنید، اما شما می خواهید بدون فکر کردن به قواعد دستوری و به طور خودکار به زبان انگلیسی صحبت کنید!

با خود آموز زبان آبی نگار ، شما بدون خواندن قواعد دستوری، زبان انگلیسی را یاد می گیرید.
پس قانون 2 می گوید: گرامر زبان را نخوانید!
 
قانون سوم
تنها گوش دهید، گوش دهید و گوش دهید. باید به انگلیسی ساده و قابل فهم گوش دهید. و هر روز گوش دادن را تکرار کنید. کتاب های درسی نخوانید. در ایتدا تنها به انگلیسی گوش دهید.ساده است. این کلید موفقیت در یادگیری انگلیسی است. از خواندن کتاب های درسی دست بکشید. و در عوض شروع کنید به اینکه هر روز گوش دهید.در حقیقت باید انگلیسی را با گوش هایتان یاد بگیرید نه با چشم هایتان در اکثر موسسات و مدارس شما انگلیسی را با چشم هایتان و با خواندن یاد می گیرید. کتا بهای درسی و قواعد دستوری را می خوانید. سیستم آموزش زبان آبی نگار یک سیستم شنیداری است . با استفاده از این شیوه شما انگلیسی را با گوش هایتان یاد می گیرید نه با چشم ها. برای مفید بودن و استفاده از این متد باید 1 تا 3 ساعت در روز به انگلیسی گوش دهید. در نتیجه مکالمه شما به سرعت پیشرفت می کند و به سادگی انگلیسی را می آموزید. بیشتر زمان یادگیری خود را بر شنیدن متمرکز کنید. این کلید طلایی است که با آن مکالمه شما بسیار متحول خواهد شد.
 
قانون چهارم
عمیق و مفهومی یاد بگیرید. باحفظ کردن کلمات قادر به مکالمه انگلیسی نخواهید بود.
 
قانون پنجم
خلاصه قانون: در قانون دوم به شما گفتیم که هرگز قواعد دستوری گرامر را نخوانید. اما، البته که شما نیاز دارید قواعد صحیح گرامری را بدانید تا بتوانید از آنها استفاده کنید.ممکن است با خودتان فکر کنید، " اگر قواعد دستور زبان انگلیسی را نخوانم چطور می توانم گرامر را یاد بگیرم؟" هدف این است تا همین نکته را برای شما توضیح دهیم. ما به شما شیوه ایی را آموزش می دهیم که با آن گرامر را به صورت طبیعی یاد بگیرید. با استفاده از این شیوه شنیداری گرامر زبان شما خود به خود پیشرفت می کند. به طور خودکار از افعال در زمان مناسب استفاده کرده و اتوماتیک افعال را در جای مناسب در جمله قرار می دهید. دیگر به قواعد فکر نکرده و برای به کار بردن آنها تلاش نخواهید کرد.قانون پنجم: داستان هایی با نقل قول در زمان های مختلف را گوش دهید.این داستان ها قوی ترین شیوه برای یادگیری و به کار بردن درست و به جای قواعد دستوری است.در حقیقت شما باید گرامر را با گوش دادن به داستان های واقعی یاد بگیرید. بهترین راه آن است که به یک داستان واحد ، اما نقل شده از زمان های مختلف گوش دهید .( ماضی ساده، ماضی نقلی، ماضی بعید، حال و آینده) .و اما چگونه این کار را انجام دهید؟ به سادگی! یک داستان را نقل شده از زمان حال پیدا کنید. آنگاه از یک نفر که انگلیسی می داند بخواهید آن را در زمان گذشته و آینده باز نویسی کند. و از او بخواهید از روی آن خوانده و صدایش را ضبط کنید. و آنگاه به این داستان نقل شده در زمان های مختلف بارها گوش دهید. به این ترتیب به طور خودکار گرامر را یاد می گیرید.آنگاه شما بدون اینکه فرمول قواعد گرامری را بدانید انواع مختلف دستورات را به طور خودکار به کار می برید.این شیوه قدرتمندی است. و با به کا ربردن آن موفق خواهید شد و گرامر را به طور خودکار به کار خواهید برد. این راز یادگیری گرامر زبان است.
 
قانون ششم
از شما می خواهیم که امروز به یک نکته بیاندیشید. خیلی از شماها برای بیش از 4 سال است که انگلیسی خوانده اید اما چرا هنوز در درک صحبت بومی زبان ها مشکل دارید؟
مشکل از شما نیست. مشکل آز موسساتی است که به شما زبان آموخته اند و کتابهایی که از آنها استفاده کرده اید. و بدینسان هرگز انگلیسی واقعی را یاد نگرفته اید. بلکه انگلیسی کتابی را یاد گرفته اید
شما باید انگلیسی واقعی را یاد بگیرید. 
برای این کار خواندن کتابهای درسی انگلیسی را کنار بگذارید.
اگر می خواهید متوجه لهجه بومی زبان ها بشوید از گوش دادن به سي دي و نوار های از پیش تعیین شده دست بکشید. برای یادگیری انگلیسی باید به همان منابعی گوش دهید که بومی زبان ها به آن گوش می دهند. باید همان برنامه هایی که آنها می بینند را ببینید. و همان چیزی را که آنها واقعاً می خوانند بخوانید
پس قانون ششم می گوید: تنها از مطالب انگلیسی واقعی استفاده کنید.
 
قانون هفتم
قانون هفتم یادگیری زبان که از مهمترین قوانین در روان و سریع صحبت کردن شماست می گوید:از داستان های شنیداری به صورت پرسش و پاسخ استفاده کنید
این آخرین و ساده ترین قانون است.
اکثر سی دی های آموزش انگلیسی از شیوه " گوش دادن و تکرار" استفاده می کنند. گوینده به زبان انگلیسی صحبت می کند و شما درست همان چیزی را که می گوید تکرار می کنید. این روش اشتباه استگوش دهید و پاسخ دهید، نه اینکه گوش دهید و تکرار کنید
در سیستم آموزش زبان آبی نگار در هر مجموعه درس، گوینده یک داستان کوتاه نقل می کند، سپس سوالاتی در سطوح مختلف می پرسد. هر دفعه که سوالی پرسیده می شود، دستگاه را متوقف می کنید و به آن پاسخ می دهید. مانند اینکه معلم خصوصی شما با پرسش و پاسخ های هدفمند، با شما تمرین مکالمه انجام می دهد.
به این صورت یاد می گیرید که در مکالمات انگلیسی به سرعت و بدون فکر کردن به قواعد دستوری، به زبان انگلیسی پاسخ دهید و به صورن خودکار انگلیسی صخبت کنید. 


نظرات شما عزیزان:

ali
ساعت19:15---24 دی 1393
you have a good web.wonderful...

مهری
ساعت17:07---14 آذر 1393
خوب بود

مهری
ساعت17:05---14 آذر 1393
خوب بود

ستاره
ساعت17:01---14 آذر 1393
خسته نباشید.نکات جالبی رامطرح کردید

ارمان
ساعت13:17---13 آذر 1393
سلام وبلاگ خوبی داری خداحافظ

مهراد
ساعت18:42---11 آذر 1393
سلام وبلاگ قشنگی داری ومطالبتم قشنگه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:قانون طلایی,یاد گیری زبان انگلیسی,سرعت یادگیری,مکالمه, ] [ 11:58 ] [ زهرا رحمانی ]
[ ]