آموزش زبان انگلیسی به کودکان – چه سیستمی کار می کند؟

 

متاسفانه آنچه در سیستم آموزش و پرورش ایران ضعیف تر از هر چیزی کار میشود آموزش زبان است. زبان انگلیسی از دوره راهنمایی برای دانش آموزان تدریس می شود که به عقیده ی بسیاری از صاحب نظران باید خیلی زودتر باشد. با این حال دانش آموزان ایرانی بعد از گذراندن چندین سال تحت این سیستم همچنان نمی توانند آن طور که باید از مهارت های زبانی خود استفاده کنند (درواقع اصلا نمی توانند). برای خیلی از دانش آموزان ایرانی صحبت کردن به زبان انگلیسی مثل یک رویا می نماید در حالی که این مطلب برای دانش آموزانی که حتی در کشورهای جهان سومی مثل افغانستان و پاکستان تحصیل کرده اند مطرح نیست. با توجه به اهمیت یادگیری زبان دوم در عصر حاضر به نظر می رسد والدین باید خود دست به کار شوند و قبل از اینکه دیر شود برای آموزش کودکان خود اقدام کنند. در زیر پاره ای از مواردی که فکر می کنم باید در آموزش کودکان در نظر گرفت آورده ام. سعی می کنم در پست های بعدی در مورد سیستم هایی که والدین می توانند برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود در منزل از آنها استفاده  کنند توضیح دهم.

 

بازی

 

کودکان نمی توانند مانند بزرگترها محیط کلاس و معلم را درک کنند. آنها بیشتر از محیط خود یاد می گیرند. شاید درک این مطلب برای افراد بزرگسال کمی مشکل باشد(همانطور که برای خیلی از مربیان انگلیسی هست.) اما کودکان خیلی از مسائل پیرامون خود را زمان فعالیت و بازی فرا می گیرند. برای همین است که هر سیستم آموزشی که برای کودکان طراحی می شود باید شامل بازی و فعالیت های ذهنی و بدنی باشد (متمایل کردن مربیان به این سمت احتیاج به آموزش بسیار دارد. باور کنید!). والدین و مربیان باید سعی کنند آیتم های آموزشی را به شکلی هوشمند در این بازی ها مخفی کنند تا هم لذت بخش باشند و هم آموزنده.

 

ترانه

 

آواز و موسیقی هم پروسه ی آموزش را لذت بخش می کند و هم به کودکان کمک می کند بهتر با تن صدا و لهجه ی زبان مقصد آشنا شوند. استفاده از موسیقی و ترانه حتی برای بزرگسالان هم می تواند بسیار مفید باشد. باید سعی شود ترانه های آموزشی دارای محتوایی روان و قابل درک برای کودکان باشند.

 

لهجه

 

کودکان توانایی بالایی برای درک و جذب لهجه و شیوه ی بیان دارند. باید سعی شود شیوه ای که برای کودکان استفاده می شود با لهجه ای مناسب و اگر به زبان نیتیو نیست (native یعنی زبان مادری، منظور یک انگلیسی زبان است) حداقل از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

 

کودکان را دست کم نگیرید

 

در طول چندین سالی که برای کودکان و بزرگسالان تدریس کردم متوجه شدم که کودکان از نظر مهارت یادگیری و جذب مطالب بسیار توانا تر از بزرگسالان هستند اما به دلیل اینکه خیلی از ما نمی دانیم چگونه باید با آنها برخورد کنیم و این توانایی را پرورش دهیم به مرور زمان کودکان این مهارت ها را از دست می دهند. یکی از محصولاتی که واقعا به من کمک کرد و توصیه می کنم حتما تهیه کنید مجموعه زبان کودک را بفهمیم بود.

 

زبان کودک را بفهمیم را از اینجا تهیه کنید.

 

یکی از سیستم هایی که برای آموزش زبان انگلیسی کودکان توصیه می کنم سیستم Your baby can read می باشد. مجموعه ی Magic English هم جزء کارهای زیبایی است که همیشه در آموزشگاه استفاده می کنیم. این مجموعه به صورت ترکیبی از فیلم های کارتونی تهیه شده و با قرار دادن مکالمات و مطالب آموزشی در بین این تصاویر آموزش زبان را برای کودکان لذت بخش می کند. روی لینک های زیر کلیک کنید و آنها را تهیه کنید چون فرزندان شما حق دارند مثل دیگر مردم دنیا زبان انگلیسی را درست یاد بگیرند.

 

سیستم آموزش کودکان your baby can read 

 

فیلم های Magic English

 


نظرات شما عزیزان:

شهره
ساعت10:04---26 آذر 1393
برای یادگیریزبان انگلیسی عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:
[ ]